Åren går, men ungdomen består?!


Jag kommer ihåg vad gamla man tyckte 28-åringar var när man var 18.
Det är konstigt att man sedan flyttar den där gränsen för
när någon är gammal, varteftersom man själv stiger i ålder! :)







När man är ung (yngre) så fattar man inte att huvudet nästan inte åldras
mer, efter att man blivit vuxen. Jag menar, man har fler erfarenheter och
man har blivit klokare (hoppas jag), men man är ändå samma i sinnet
på något vis. Det kan hända att man blivit "mossigare" på vissa bitar
i livet, men i stort så tror jag att jag kommer att vara samma person
vid 35 som jag var när jag var 23 (när jag kom ut i arbetslivet).

Inom vilka bitar är det man kommer märka en skillnad, när man blir äldre?
Vilka saker är det som inte förändras trots att åren går?

Vore intressant med kommentarer från både yngre och äldre ang. ålder och
ålderstecken! :)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Värsta ålderstecknet är "kroppens förfall", herregud vad det hänger och slänger där man inte vill....och en massa "åldersfläckar" och sånt skit :-))



Bästa ålderstecknet är att man kan tillåta sig att vara lite lat och bekväm och vara lite som man vill, utan att bry sig allt för mycket :-))

2009-07-30 | 13:43:12
Postat av: Anna-Karin Hedberg

Håller med dig Jeanette, sinnet ändras inte. Men man blir säkrare med åren. Inte lika känslig och dessutom som du säkert redan märkt så blir ens erfarenhetsbank rikare. Det är väl det som gör att man blir säkrare. Jag träffade mina ungdomskompisar förra helgen. Det var fyra år sen sist och man blir förvånad över att personligheten på dom inte förändrats ett dugg. Det värsta med att åldras är att känna att man inte orkar lika mycket som tidigare. Det är därför det känns så viktigt att röra på sig varje dag. Men visst är det tråkigt att man åldras mer på utsidan än på insidan, men ännu tråkigare är det när man träffar dessa ljuvliga tonåringar när deras skönhet blomstrar som mest och de inte kan uppskatta sig själv. Men men så var det ju med en annan också. Önskar man kunde ha den livserfarenhet man har idag och vara 20 år :-)

2009-07-30 | 21:39:24
Postat av: vickan

Haha "när tonåringarnas skönhet blomstrar som mest"

Ja om man ändå kunde säga så om sig själv!!



jag tycker de är ett riktigt roligt änme att prata om faktist :) Ojj nu låter jag "gammal" också. Hjääälp! Nånting som jag tycker är et ålderstecken är hur man pratar, haha! när man blir äldre använder man ett mycket finare ordföråd.. haha de tnker jag på jätteofta ;p Dehär inlägget har jag tänkt på sen i morse men vet inte vad jag ska komentera, jag tänker så mkt men vet liksom inte hur jag ska skriva de ;)jag är kanske lite för ung, men du fick ju en tanke iaf! :)

2009-07-30 | 22:19:53
Postat av: kickan34

hej du har en bra blogg! ! :) Kul och intressant läsning! :D

2009-08-10 | 19:52:19
URL: http://kickan34.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: