Snygg försäljare säljer inte?


Jag läste precis en artikel på expressen.se.
Den handlar om att kvinnliga snygga butikssäljare skrämmer
bort sina kvinnliga kunder.
Om man som kvinna kommer in i en affär med en butikssäljare
som man anser är "för snygg" så handlar man inte/handlar man mindre.
Man jämför sig alltså med henne och det leder till att man inte vill handla.

www.expressen.se/mode/1.1672850/snygg-personal-daligt-for-affarerna

Kan du känna igen det?

Jag måste erkänna att jag kan tycka att det är lite besvärande om jag kommer
in i en butik där en superstylad tjej jobbar.
Särskilt om man känner att hon tittar på en uppifrån och ner, med en
granskande blick! För det gör de faktiskt ibland!
Det kanske inte händer i den här lilla staden, men om jag är
till Stockholm eller liknande så är det inte alls ovanligt.
Men då låter jag inte bli att handla för att jag känner mig ful i jämförelse
(tror jag, hihi), utan för att jag tycker att tjejen "ser ner på en".
Men det kanske är så att det är jag som ser ner på mig själv då?
Ja du...Jag vet inte!
Men enligt artikeln verkar det inte smart att anställa för snygga tjejer! :)

Kommentarer
Postat av: malin-heléna

Ååh, ja, detta har jag tänkt på många gånger. Men aldrig kommit fram till om det är jag som ser ner på mig eller hon i butiken. Eller kanske det är båda 2, så ha vi en sak gemensamt då. :P

Jag känner iofs så när jag är på mitt jobb ibland med. Jag jobbar i ett gatukök, (man är ju inte allt för snygg i arbetskläderna,) och när det kommer in sådana "super snygga tjejer" som granskar en och är lagomt otrevliga och nonchalanta då får jag samma känsla av den där fulheten liksom.

Så det är väl det att dessa tjejer är lite skrämmande. Förstår dock inte vafö jag känner så, för jag vill för allt i världen inte se ut som dem.



Alltid roligt att veta hur någon hittat fram till bloggen. Du ligger inne på min blogglista nu så. :) hihi.

2009-08-16 | 23:49:40
URL: http://malinhelena.blogg.se/
Postat av: Sara

I HATE IKEA!!! Usch!

Handlade inte en pinal!



Gick de bra att börja jobba igen?

Kram kram!

2009-08-17 | 12:56:01
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: