Själv fick man mobil på gymnasiet...


Tele2 har skickat ut gratis kontantkort till de föräldrar vars barn ska börja i
1:an i skolan nu i höst.

www.expressen.se/Nyheter/1.1670098/tele2-skickar-kontantkort-till-sjuaringar

Eftersom brevet är adresserat till föräldrarna så gör inte Tele2 något juridiskt fel.
Men pappan i artikeln tycker ändå att det är fel att skicka ut reklam som egentligen
är till 7-åringar.
Han säger att 7-åringar inte behöver en mobil.
Jag kan inte annat än hålla med!
Det är bara en statuspryl och det är hemskt att barnen ska behöva
"stajla" med mobilen redan i 1:an, enligt mig.
Dessutom blir jag orolig för strålningen, om barnet nu använder sin mobil.

Själv fick man sin första mobil på gymnasiet... I och för sig fanns de knappt
innan! Haha.

När tycker du att det är lagom för barn att få mobil?
Själv kryssade jag i "När barnet blir tonåring" på Expressens röstning.

(för er som inte känner mig: jag är lärare och det där väl därför jag har
en åsikt i frågan kanske...)

Kommentarer
Postat av: Anette

Ja du, jag tycker detta är ganska svårt... Barnen ska väl få en mobil när de verkligen behöver en tycker jag. Sen om det är när de är 10 eller 15 så tycker inte jag att det spelar så stor roll. Men visst är det bra fräckt av tele 2 att Göra reklam för sig på det sättet. Tycker nog att det är lite tidigt att få mobil i ettan... Vilken är anledningen liksom? Antagligen som du skriver, att ha nåt att visa upp. Men också säkert att spela spel och sånt tror jag. Jaja, nu blev jag lite surrig....

2009-08-13 | 12:48:00
Postat av: Nettan själv

Jag håller med dig, Anette! Egentligen ska man väl ha en mobil när man har behov av den... Oavsett ålder! Kram på dig! Tack för att du skriver här! Bra att du passar på nu när du har tid. hihi

2009-08-13 | 13:13:13
URL: http://inevershutup.blogg.se/
Postat av: vickan

Jag tycker att 1:an är för tidigt, jag fattar inte vad dom ska med dom till då?! Me somdagt, behöver dom verkligen en så klart dom ska ha en då, men inte i 1an! runt 11-12 år tycker jag man ka bli innnan man får mobil om man inte MÅSTE ha en innan!

Men tyvärr är de ju så att de är väldigt många yngre som redan har mobiler!

2009-08-13 | 21:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: