Nyår, höst, månadsskifte och måndagar!


Varje nyår tänker jag att jag ska vara en riktig hälsomänniska
det kommande året (och hädanefter).
Jag ska träna massor och äta nyttig mat, låta bli en massa godis.
Det brukar gå sådär...
För på jullovet måste man ju få äta ur Paradis-askarna och dylikt!

Då tänker jag "Jag får ta det nästa månadskifte istället!".
Februari kommer och alla man känner fyller år.
Det blir tårtor, kakor och en massa onyttigheter.

PANIK! Nu MÅSTE jag börja vara nyttig om jag ska hinna
bli "fit" till sommarens bikinitider!
I mars är jag bara TVUNGEN att återgå till löftet om en
hälsosammare livsstil.

Det går inte heller så bra, trots att sommaren "hotar".
Till sist är det inte lönt att försöka, man hinner ändå inte bli
så där "fit" som man önskar.

På semestern grillar vi var och varannan dag
och det är ju knappast lönt om man inte får bearnaisesås
och vitlöksbröd till.
På semestern måste man få "leva livet" och njuta fullt ut!

MEN - när semestern är slut måste jag ta itu med detta.
Bara godis på lördagarna!
Motion minst två dagar i veckan!
Hösten blir som en nystart!!

MEN - det är så svårt att bryta "tvärt" med "det goda livet".
Jag börjar en avtrappning av gottigheterna.

Det har nu visat sig att nyåret fungerade inte.
Ej heller månadsskiftena, eller semesterns slut...
Nu tar jag till måndagar som "en ny början"!

Idag är det min tredje nystartsmåndag. Och hittills går det bra!
Tills Micke mumsar på en kexchoklad framför tv:n ikväll...?


Kommentarer
Postat av: Lotta

ha ha ha....det var riktigt träffande! Vi är nog många som känner igen oss! :-))

2009-08-24 | 21:31:15
Postat av: malin-heléna

Haha.. nu talade du nog till varje männsiklig kvinna i hela landet. :P

På tal om det är det dags för min andra promenad för dagen, innan jag ska iväg och jobba. ;) hehe..

2009-08-25 | 14:02:27
URL: http://malinhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: