Men, lever de på 2000-talet?!


Nu är jag på krigsstigen igen!
83% av Nya Zeelands befolkning vill upphäva förbudet mot barnaga i sitt land!
Är det sant?!
Fruktansvärt nog att det bara var två år sedan de förbjöd barnaga, tycker jag!
I Sverige fattade vi galoppen 1979 - och vi var tydligen de första i världen med
detta förbud! *stolt faktiskt*
Nu blir det en folkomröstning på Nya Zeeland (rådgivande, inte bindande) om förbudet
ska upphävas!

www.aftonbladet.se/wendela/barn/article5601439.ab

Pinsamt om landet drar tillbaka förbudet, tycker jag!
Helt sjukt om inte barnen också ska innefattas av att det är misshandel om de blir slagna!
Och så är det i 170 länder!
Detta gör mig SÅ arg!!! Och ledsen!!! 




Kommentarer
Postat av: Tina

Ja, det var ju dig Sara gjorde designen åt. Supersnyggt.



Jodå, det går allt att hitta kläder på Gekås (om man letar noga), och de har ett gigantiskt utbud av billiga väskor - kvaliten är väl sådär, men å andra sidan kan man köpa flera. De har faktiskt en hel del prisvärda och förvånandsvärt snygga skinnjackor också.



Fullt med folk igår - fick stå i kö 40 min i regn. Men det var det värt trots allt.

2009-08-04 | 16:43:46
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Hej Nettan! :)

Tack tack för din kommentar och kul att du kikade in!



Har du inte varit i Thailand tidigare kan jag INTE rekommendera Patong - det är ett enda stort turistgetto med partaj dygnet runt och prostitution. Så nej. Bo inte i Patong. Jag kan istället rekommendera (om det nu är Phuket du är inställd på) att bo på Kata Noi eller Kata Yai (lite dyrare där borta men otroligt mysigt och fina stränder) eller på Karon Beach. Karon är nog mer för de i "våran" ålder och inte Kata. Men vill man ha lugn och ro är Kata optimalt.



Jag har själv bott på Phuket flera gånger och jämfört med resten av Thailand fick jag en smärre chock när jag kom dit. Så mitt tips är att åka runt mycket och se dig omkring :) Ao Nang är annars jättemysigt och det finns en massa möjligheter till dagsutflykter och shopping m.m. Phuket ligger ju inte långt borta och inte heller Krabi Town ;)

Tjoa till om du vill ha fler tips!

//Carro

2009-08-04 | 19:54:37
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: