Pride


Idag är det Pride-parad i Stockholm.
Jag har varit där och beskådat den "festen" några gånger.
Det är så kul!!!
Tråkigt att jag missar det i år.



När jag ser Pride-paraden slås jag av vad modiga de som deltar är!
Egentligen är det sjukt att jag tycker att man ska behöva vara modig
för att visa vad man har för läggning. Men även om vi kommit
långt när det gäller "tolerans" i Sverige idag, så vet man ju hur många
tänker. En del tänker bara tanken, andra yttrar sin avsky och några
galningar kastar sten och dylikt. Därför är det faktiskt modigt av paraddeltagarna!
Paraden är en fest som jag väldigt gärna kollar på!

När folk tänker på Pride-paraden tänker man nog mest på extrema
outfits och dyl. Det är lite synd!
Det är ju många "Svenssons" som är med också.
Överhuvudtaget är det ju mest "extrema" homosexuella som syns
i medier och så. Det spär på fördomarna, tyvärr.

Såg Magnus Betnérs tal som han höll på invigningen av Pride.
Du MÅSTE se det!!
SÅ BRA;


Kommentarer
Postat av: Sara

Nu är designen på plats! Hopaps den känns bra och att det är DU! Kram

2009-08-04 | 09:28:31
URL: http://dizela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: