I drömmarnas värld


Visst är det underbart att drömma?
(så länge man slipper mardrömmarna)

Jag brukar ofta komma ihåg mina drömmar, i alla fall de dagar då
jag sovit ganska länge. Jag antar att man inte sover så djupt de
sista timmarna då, när man egentligen är utsövd. Jag tror
man minns drömmarna bättre då när man bara "slumrar".

Tidigare har jag skrivit om att jag älskar att läsa böcker, för att de tar
mig till en annan värld.
Drömmarna gör ju precis samma sak!
Tyvärr kan man ju inte välja var man ska resa/vad man ska
göra i drömmarna, som man gör när man väljer en bok
man tycker verkar bra.
Men det är ju det som är häftigt också - att man vet aldrig var man
hamnar i nattens dröm!

Inatt har jag gjort något jag ÄLSKAR - jag har dansat!!!
Jag har dansat chacha (haha), vilket jag inte kan i verkligheten.
Men jäklar anamma vad jag tränat på det inatt! Hihi.
Tyvärr var det någon som var bättre än mig och det tålde jag
inte, så jag tränade och tränade för att bli bäst.

Sedan att jag och mina kompisar skulle gå om ett år på
gymnsiet nu, 9 år efter att vi tagit studenten, var lite konstigt!
Vi kände oss ganska gamla bland resten av eleverna.

Ett tag så skrev jag ner vad jag drömt i en bok, varje morgon
då jag kunde minnas min dröm. Jag tänkte se om jag kunde
utläsa något av dem...Men det var då bara "tok" som jag inte
kunde hitta något speciellt budskap eller liknande i.

Brukar du komma ihåg vad du drömt?
Har du någon återkommande dröm?
Tror du man kan "utläsa saker" från sina drömmar?

Vore kul att läsa hur ni drömmer/tänker om drömmar!

Kommentarer
Postat av: Anette

Var jag också tvungen att gå om gymnasiet...??? HIHI! Man kan drömma så otroligt konstiga drömmar ibland. Jag har oftast väldigt svårt att komma ihåg det jag drömmer! Men jag har en dröm som ständigt återkommer...en mardröm! Jag drömmer att jag tappar alla mina tänder, de bara ramlar ut ur munnen på mig. Hua!!

2009-08-11 | 11:46:42
Postat av: Nettan själv

Ja Anette, du fick också gå om!! Hihi.



Det där med tänderna har jag också drömt några gånger!! Otäckt! Försökte kolla på google nu vad det kan tänkas betyda och det blev 75000 sökresultat!! Dock spretade förklaringarna åt olika håll, så jag orkade inte läsa så noga..

Men det är nog en vanlig dröm!



Kram på dig, Anette!!

2009-08-11 | 13:04:14
URL: http://inevershutup.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag älskar också drömmar! Tänk att få umgås med personer som jag känner som har dött! Det är helt fantastiskt vad roligt jag kan ha med en del fast dom är döda!

En annan vanlig dröm är att det fastnar tuggummi i mina tänder och jag drar och drar men det tar liksom aldrig slut, det är en skitjobbig dröm!



Lotta

2009-08-11 | 13:26:57
Postat av: Sara

När man drömmer om jobbet så anser jag att man har jobbat för mycket. Häromnatten fick Krille väcka mig för att jag låg och tok skrek för ja drömde en mardröm om en på jobbet. Fick sånna skuldkänslor sen.

Att drömma att man flyger är nog de bästa utav drömmar. Jäkla härligt de är :) Men att bli väckt mitt i en dröm som är spännande är nog de värsta som finns. Har man tillfälle att somna om så brukar jag tänka på vad jag drömde så kommer jag in tillbaka till drömmen liksom.

2009-08-12 | 12:14:33
URL: http://boddanslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: