Bra satsning, polisen!


Läser i Ljusnan idag att polisen (nationellt) ska göra en riktig satsning
mot ungdomsbrott.

http://helahalsingland.se/bollnas/1.1244891

Det låter som en riktigt bra satsning!
Att besöka skolor och fritidsgårdar och "visa upp sig" och finnas till hands.
Det är tragiskt hur unga många är när de fastnar i kriminalitet och
drogmissbruk. Det gäller att fånga upp dem snabbt som tusan!



Det är så hemskt när man hör på nyheterna och dylikt att det är ungdomar
i åldrarna 15-19 som har gjort än det ena och än det andra.
Jag minns att jag blev mycket berörd för ett par år sedan, när brandkåren
som var i Rosengård i Malmö för att släcka en brand i ett lägenhetshus
- fick stenar kastade på sig av ungdomar!
Det är helt sjukt och så klart helt oacceptabelt.
Men tyvärr är det nog ett mycket tydligt tecken på ungdomarnas
känsla av utanförskap...

Överhuvudtaget så måste Polisen, och samhället i stort, se till att
vinna ungdomarnas förtroende - innan det barkar iväg åt fel håll.
 Samtidigt så ska det hända grejer direkt när en ungdom tar ett steg på fel
sida av lagen. Precis som jag skrev i början; det gäller att fånga upp dem
snabbt som tusan!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tjenis vännen!



Tack själv för igår :) Myspys!



Och tack för tipset. Hade ingen aning om de. Då ska jag börja gurgla efter maten ist.



KRAAAMM!!!!

2009-08-05 | 15:47:02
URL: http://boddanslilla.blogg.se/
Postat av: Hanna Persson

Vad söt du är på bilderna där ovanför! Gillar att läsa din blogg! Håller med dej ja.. ;)

2009-08-05 | 16:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: