90 blir 80...


Nu ska många vägar i Hälsingland få nya hastighetsgränser.
90 km/h ska bli 80 km/h.

Ja, det är klart...Det blir ju mycket billigare än att lägga ny
asfalt och göra vägarna säkrare på andra sätt!
Så lämpligt - att bara sätta upp lite nya skyltar!
*grrrr*
Varför i h-vete kan de inte satsa några pengar alls på våra vägar?!

I och för sig, 83:an som jag åker på dagligen, kommer det
ju inte att bli någon större skillnad på.
Där finns redan så många segproppar i trafiken som ser till att man
aldrig kan åka fortare än 70 km/h!
Ska de nu sänka sig till 60 km/h?!
Jag säger som jag sagt innan: om man inte törs köra den hastighet
som är maxhastigheten så ska man banne mig inte ha körkort!
Segpropparna skapar irritation, som i sig leder till idiotiska omkörningar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: